Az elmúlt években a CRM felkapott téma volt a vállalkozói közösségben. Ám a CRM több, mint egy trend: ebben a cikkben megmutatunk 10 + 1 előnyt, ami miatt a te vállalkozásod is sikereket érhet el a CRM segítségével.
A CRM a Customer Relationship Management rövidítése, a köznyelvben általában a CRM rendszereket hívjuk CRM-nek. A CRM rendszerek lehetővé teszik a könnyed kapcsolattartást a vevőkkel, és leegyszerűsítik a kommunikációt a cégen belül. Emellett még a vásárlási folyamatokból származó adatokat is rendszerezi, ami tervezhetőbbé teszi a vállalkozások marketing tevékenységeit.
Nemcsak nagyvállalatok számára hasznosak a CRM rendszerek: minden nagyságrendű vállalkozás munkáját megkönnyíthetik.
Ha többet szeretnél megtudni a CRM rendszerek működéséről itt többet megtudhatsz róluk.
Az információ önmagában nem ad hatékony segítséget: csak abban az esetben, ha kontextusba tudjuk helyezni. A CRM rendszerek a rendelkezésünkre álló adatokat táblázatokba és diagramokba rendezik. Ezért egy CRM rendszerben általában elérhető a lepattanási ráta, az ügyfelek demográfiai besorolása, és még számtalan olyan adat, amire a cégnek igénye van.
Többi nem kell a sales hívások közben az emailek között kutatnia az illetékesnek: a CRM rendszerek segítségével átláthatóvá válnak a korábbi vásárlásokból vagy egyéb interakciókból származó adatok. Így könnyebbé válik az eredményes értékesítés.
A CRM rendszerek lehetővé teszik, hogy minden automatizált marketingeszközt egyszerűen tudj ütemezni. Ennek eredményeképpen rengeteg szabad időd felszabadul, és több energiád marad olyan munkafolyamatokra, amik valóban igénylik az emberi jelenlétet.
Egy cég életében sok munkafolyamat zajlik egyszerre. A CRM rendszerek elvégzik helyetted - vagy az illetékes kollégád helyett - a kiértékelés munkáját, hiszen jelentések formájában összegzik az elért eredményeket. Ezáltal a felsőbb pozíciókban lévő munkatársaknak nagyobb rálátásuk lehet a csapat munkájára. Emellett ha magánvállalkozóként te végzed el a feladatok túlnyomó részét, akkor a saját teljesítményedet könnyebben tudod mérni.
Többször előfordulhat olyan szituáció a munka során, hogy gyorsan meg kell találni egy szükséges adatot egy adott ügyfélről vagy projektről. A CRM rendszerek lehetővé teszik a hosszútávú adattárolást és a gyors keresést, ezért egyszerűbben megtalálhatóak a szükséges információk.
A cégen belüli és a vevőkkel való interakciókat dokumentálni szükséges, viszont ez sokszor terhet ró a kollégák vállára. A CRM rendszerek automatikusan jegyeznek minden alkalmat, amikor kapcsolatfelvétel történt, így átlátható tevékenységinaplót biztosít.
Voltak már olyan projektjeid, amiket csak a vevőköröd egy specifikus rétegére terveztél? A CRM rendszerek egyes tulajdonságok szerint válogatni tudnak a vásárlóid között, amivel megtalálhatod a kampányhoz ideális vevőket.
Ahogy azt már feljebb említettük, a CRM rendszerek a cégen belüli interakciókat is rögzítik. Bármelyik beszélgetés vagy meeting visszakereshető, ami egyszerűbbé teszi a kommunikációt a kollégák között.
A CRM rendszerek minden kampányról jelentéseket készítenek. Ez segítheti a jövőbeli marketingstratégiák elkészítését.
A megfelelő segítség megadásához nemcsak türelmes kommunikációra, hanem bizonyos adatokra is szükség lehet. Ezeket az ügyfél nem mindig tudja megfelelően megadni – ami természetes, hiszen a legtöbb esetben a vevők nem jártassak a cég szakterületén. Így megvan rá az esély, hogy félresiklik az interakció. A CRM rendszerek minden adatot tárolnak az ügyfelekről, ezért a kolléga rá tud keresni a szükséges információkra.
Minden vállalkozás életében vannak olyan munkálatok, amik kevés energiabefektetést igényelnek és egyhangúak, ugyanakkor nagy fontossággal bírnak. Megeshet, hogy az ilyen feladatok kimennek a kollégák fejéből (vagy a tiédből). A CRM rendszerek átláthatóvá teszik a cég munkálatait, ezért semmi nem kerülheti el a figyelmed.
Mi segíthetünk neked kiválasztani, és beüzemelni a tökéletes szoftvert, hogy több időt és erőforrást takarít meg.
Vedd fel velünk a kapcsolatot!